2019. június 10., hétfő

az ÉN vajas-meggyes pitém

Az első pont:
Kedvenc gyümölcsöm a meggy,

Második pont:
Szeretek mindenféle meggyes süteményt, sokféle pitét ettem már. De akkor is esküszöm erre a receptre. Nagyon sok évvel ezelőtt kaptam egy volt kolléganőmtől, azóta mindig így csinálom. Mostanában annyit változtattam csak rajta, hogy csokilencse is kerül a tésztájába. :)

A tanyán a szomszédomnak van egy meggyfája, aminek a gyümölcsét nagyon szeretem. Nem túl savanyú és nagy szemű. Bár még nem érett meg teljesen, én azért ma reggel "loptam" egy pitére valót. Igazából nem loptam, mert előzőleg engedélyt kértem rá :D




25 dkg puha vajat habosra keverünk 25 dkg cukorral. Egyenként hozzáadunk 4 egész tojást és 2 tojás sárgáját. Mindegyikkel jó habosra keverjük. Belereszeljük 1 citrom héját, majd beleszitálunk 25 dkg lisztet. És én itt kevertem hozzá csokilencsét (vagy étcsokoládét, apró kockákra vágva). Jól kikevertem.


Sütőpapírral bélelt tepsibe simítottam, tetejét gazdagon kiraktam magozott meggyel  és 175 fokos sütőben kb. 35-40 perc alatt megsütöttem. Kihűlés után szeletelhető. (A képeken még nem hűlt ki teljesen, de türelmetlen voltam :D )

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése