2019. június 10., hétfő

Rizses lecsó

A Facebook-on az egyik főzős csoportban Anna lecsó-versenyt hirdetett, majd feltette az ő rizses lecsójának a képét... Az a kategória, amit azonnal meg kell csinálni! :)
Nagyon szeretem a lecsót! A probléma az, hogy amit én csinálok, az nekem sosem ízlik igazán. Millió módon elkészítettem már, de valami mégsem az igazi. Bárki, aki már evett a lecsómból, agyon dicsérte. Csak nekem nem az igazi... Hát, most elkészítettem Anna verzióját. És bizony, finom. Nagyon finom!  :) Már csak szép kakastaréj szalonnát kell megtanulnom sütni! :)


4 fej félkarikára vágott újhagymát (amiből lesz a vöröshagyma) zsíron megdinszteltem. Vigyáztam, hogy épp, csak üveges legyen, ne égjen meg! Akkor rádobtam 5 db TV paprikát, amiket szintén kockákra vágtam. Tovább dinszteltem, picit megsóztam, hogy levet engedjen.
Ekkor hozzáadtam 8 szem, héjától megszabadított, kockázott paradicsomot. Megszórtam egy fakanálnyi pirospaprikával. Összefőztem. Picit ezt is megsóztam és felengedtem kb. 1 bögre kockából készült levessel. Tettem bele kicsi csípős Piros Arany-at, lefedtem és hagytam felforrni. Akkor beleöntöttem 1 bögre rizst, kicsire vettem a lángot és odafigyelve, nehogy lekapjon az alja, fedő alatt majdnem készre főztem. Fedőt rajta hagyva elzártam a lángot, és jól betakargattam konyharuhákkal, hogy a saját gőzében puhuljon készre.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése