2018. november 20., kedd

Diós guba vaníliasodóval

Egyik kedvenc FB csoportomban, a Parfé Gasztroblog csoportban juttatta eszembe Anna, hogy mennyire finom is a diós guba! :) Bár idén sajnos az egész országban gyakorlatilag tönkrement a dió, én azért már beszereztem karácsonyra! és most elcsentem belőle 15 dkg-t ehhez a gubához. :)


Egy tűzálló tálat jól kivajaztam 4 dkg vajjal. 3 dl tejbe tettem még 4 dkg vajat, 1 ek cukrot, 1 ek vaníliás cukrot és 1 tk rumaromát, majd összemelegítettem, épp annyira, hogy a vaj felolvadjon. 15 dkg diót ledaráltam és összekevertem 3 ek cukorral.
5 db nem friss (2 napos) kiflit felkarikáztam és egy sort szórtam a kifliből a  kivajazott tál aljára. Megszórtam cukros dióval, majd meglocsoltam néhány kanál édesített vajas tejjel. Megint fiklikarika került rá, cukros dió és a tej. Amikor a tálat így megpakoltam, 180 fokos sütőbe toltam. Kb. 20 perc múlva megemeltem, hogy lássam az alját, ekkor már pirult. Megforgattam a kifliket, hogy a másik fele is meg tudjon pirulni. Közben elkészítettem a sodót.


3 tojássárgáját habosra kevertem 4 ek cukorral, 2 ek liszttel és apránként belecsurgattam 4 dl tejet, közben kevertem, hogy sima legyen. Kis lángon besűrítettem. Nem kell puding legyen, csak szósz! Ha túl sűrű, kevés tejjel lehet igazítani az állagán.
Rétegezve üvegpoharakba tettem a sodóval és behűtöttem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése