2017. augusztus 17., csütörtök

Csalamádé

Eredetileg nem is akartam posztolni a csalamádét, hiszen szerintem minden második háziasszony ilyenkor csalamádét tesz el... Ez viszont őrülten jó! :) És akár azonnal is fogyasztható. Az egyik legfinomabb csalamádé, amit valaha kóstoltam! Most egy picit csípős lett, ami szerintem nem árt neki, de nem szándékosan. Gondolom a paprikák közé keveredhetett egy csípős is.

Az eredeti recept ennek a mennyiségnek a duplájára van megadva, de szerintem így is épp elég sok lesz belőle. Szóval 1.5 kg fejes káposzta, 1.5 kg paprika, 1/2 kg uborka, 1/2 kg hagyma (én nem teszek bele répát, volt benne narancssárga paprika) A káposztát vékonyra vágtam, a paprikát, uborkát és hagymát vékonyan felkarikáztam és mindezt egy nagy tálba (nálam egy lavórba) tettem. Rászórtam 1/2 kg cukrot, 7.5 dkg sót, 2 tk borként (ettől marad roppanós), 2 kk Na benzoátot és 2.5 dl 10%-os ecetet. Jól összekevertem és hagytam egy napot állni. Ez alatt levet ereszt. Másnap üvegekbe szedtem és a levét elosztottam az üvegeken.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése