2016. január 10., vasárnap

Sztrapacska füstölt csülök - helyett pulykacombbal

Részben ebédre készült. Részben a holnapi ügyeletre, ahol azzal az orvossal ügyelek együtt, aki nagyon szereti, amiket főzök. Már csütörtökön megkérdezte: mit eszünk hétfőn? :) Én meg visszakérdeztem: mit szeretnél enni? Gondolkozott, majd mondta, hogy sztrapacskát már nagyon régen evett... Hát, így kerül holnap az ügyeletbe a füstölt húsos sztrapacska. Bevallom, nem nagyon szeretem készíteni, nekem a sztrapacska túl macerás. Na, de a kollégákért mindent! :) Volt itthon egy füstölt pulykacombom, így azt használtam el. Alapesetben csülök járna hozzá, de így sem lett rossz! :)

Még tegnap puhára főztem a füstölt pulykacombot és hagytam a levében kihűlni. Ma reggel kockákra vágtam a húsát és kevés olajon lepirítottam egy nagy serpenyőben. Egy kiló krumplit megpucoltam és almareszelőn lereszeltem, hozzáreszeltem egy fej hagymát is. Sóztam, borsoztam. Beleütöttem két tojást, összekevertem, majd annyi lisztet kevertem hozzá, hogy a nokedlitésztánál kicsit sűrűbb tésztát kapjak. Lobogva forró sós vízbe szaggattam egy kiskanállal. Na, és itt kezdődött a kálváriám. Az egész azonnal szétesett és a felhabosodott víz tetején gyűlt. Még szerencse, hogy nem sokat próbáltam beleszaggatni egyszerre. Úgyhogy kiöntöttem és újabb adag vizet forraltam. A tésztába beleütöttem még egy tojást, kevés vizet adtam hozzá és még lisztet - mintha a krumpli ott sem lenne, csak nokedlit készítenék... Mikor újra felforrt a sós víz, újra szaggattam és most már nem esett szét. Kiolajozott serpenyőbe szedtem a megfőtt galuskákat, kb. 25 dkg juhtúrót morzsoltam rá, és összepirítottam. A végén hozzákevertem a füstölt húst és tejföllel öntöztem meg.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése