2014. november 22., szombat

Mogyorónugát házilag kicsi csalással

Karácsonykor sokféle édességhez mogyorónugátra van szükségem. Általában ilyenkor árulja az Aldi 20 dkg-os kiszerelésben. De idén nem találtam. Kerestem mindenfelé, de nem jártam sikerrel. Dina barátnőm sietett a segítségemre, hogy készítsem el itthon. Őszintén szólva, nem fűztem hozzá túl sok reményt... Még a nyáron kaptam sógornőmtől sok mogyorót, ami unalmas estéken törtem meg. Hát, nekiálltam, hangsúlyozom, különösebb remény nélkül. 10 dkg tisztított (vagyis csak nagyjából sikerült megtisztítani) mogyorót beleszórtam a késes aprítóba és Dina útmutatása alapján elkezdtem dolgoztatni. Hát, szentségeltem vele épp eleget, mert a gép szépen feldolgozta az aprított mogyorót a tál oldalára. El nem tudtam képzelni, hogy lesz ebből krém... De kitartóan daráltam. Ja! Egy tk vajat is tettem hozzá, mert Dina szerint a gép így könnyebben dolgozik. Nem tudom, mennyi ideig csináltam, egyre kevesebb lelkesedéssel. Beleszórtam 5 dkg apróra tördelt étcsokoládét és most már együtt ment a darálás. Milliószor levettem az aprító tetejét és egy spatulával visszatereltem az oldalára tapadt masszát és tovább daráltam. Amikor már a szentségeléssel ott tartottam, hogy a francba az egésszel, elkezdett a mogyoróolaj kiválni a tetején. Na, újabb remény és lendület. Beleszórtam finomra szitált porcukrot és újra elindítottam a gépet. Hát, az a kevés kis olaj pillanatok alatt eltűnt... Na, újra jött az elkeseredés. Fogtam az egészet (mielőtt leégettem volna az aprítót) és egy tálba kapartam a masszát. És itt jött a csalás - Dina majd jól megmossa a fejem érte -, mivel gyúrással sem igazán akart összeállni, nagyon kevés olajat adtam hozzá. És láss csodát... Elkezdett összeállni és a vége isteni finom nugátmassza lett! :) Most a hűtőben pihen becsomagolva. Din! Köszönöm a segítséget! :) Imádlak! :)


1 megjegyzés:

  1. Eltűnt, amit írtam...ehh. Szóval ügyi vagy!! :)) És igen, olajjal könnyebb, azóta már én is rájöttem, valamint a cukrot csak a legvégén adjuk hozzá, mert megugrik, gyurma lesz belőle. Máris javítom a posztot, ha kimaradt valami! Köszi a visszajelzést, és még egyszer: nagyon ügyi vagy!! :D

    VálaszTörlés