2014. november 15., szombat

az IGAZI mézeskalács

Németországban élő Zsuzsa barátnőm receptje. Zsuzsitól akárhány receptet kaptam idáig, mind a család kedvencévé vált! :) Ennek a kalácsnak az elkészítése egy kicsit időigényes, de higgyétek el, megéri! És az illatok, amik sütés közben borítják a lakást.... Hát szóval, ki kell próbálni! :)

Két héttel a sütés előtt 40 dkg mézet meglangyosítunk max. 75 fokra - nem többre, mert elveszíti az aromáját - majd lehűtjük 35-40 fokra és 40 dkg lisztet robotgéppel belekeverünk. Nem kell kidolgozni, épp csak el kell keverni. Műanyag edénybe tesszük, lefedjük és két hétig a hűtőben tároljuk. Amikor letelt, a sütőt felmelegítjük egy kicsit, elzárjuk és egy jénaiba tesszük a tésztát. Letakarva a lezárt sütőben kézmelegre melegítjük, hogy tudjunk vele dolgozni. Én innen géppel folytattam. A tésztát elkeverjük 12 dkg puha vajjal, egy csipet sóval, 2 tk mézeskalács fűszerkeverékkel, 1 tk fahéjjal, egyenként beledolgozunk 2 tojást, 5 g szalalkálit 2 ek tejben feloldva és a legvégén 2 tk sütőport is. Kivajazott, lisztezett püspökkenyérformába töltjük a masszát (én most egy négyszögletes szilikonformába töltöttem), tetejét tört kandiscukorral szórjuk meg és kb. 1 1/2 órán át sütjük. Közben a tetejét letakarjuk fóliával, ha nagyon sülne. Sütés után 5 percig  a formában hagyjuk, utána kiborítjuk. Hetekig elálló sütemény!

2 megjegyzés:

  1. Juhééé :) Örülök, ha izlik. Olyan jó, hogy megsütötted. Èppen egy újabb süteményt készitek, két napja izgalomban vagyok, amióta a receptet elolvastam. Na és persze Rád gondoltam, ez is Neked való recept. Ha kész lesz máris irom :)

    VálaszTörlés
  2. Húh, ez aztán nagyon jól néz ki! Tetszetős recept! :)

    VálaszTörlés