2014. november 23., vasárnap

Francia habcsók

Bizony visszavonhatatlanul beindult a karácsonyi láz... Ilyenkor már bőszen tervezgetem az ételeket, finomságokat, amik majd az adventi- és az ünnepi asztalra kerülnek. Mindkettőn szépek lesznek ezek a kis habcsókocskák (már, ha sikerülnek). Félek, hogy a sütőmben elszíneződnek, ezért mutatom őket még nyersen. Persze, ha szépek lesznek, akkor majd felkerülnek készen is.



4 tojásfehérjét (120g) egy csipet sóval és fél tk borkősavval keményre vertem. Apránként hozzáadtam 20 dkg kristálycukrot és addig vertem, amíg a cukor felolvadt és szép, fényes hab lett belőle. Adtam hozzá egy kevés vanília kivonatot. Három részre vettem, mindháromhoz kevés ételszínezőt adtam, hogy halvány legyen. 120 fokos sütőbe toltam 2 órára, majd, ha elkészül, ott hagyom kihűlni legalább egy fél napig.

1 megjegyzés: