2014. szeptember 7., vasárnap

Szőlőzselé

Sajnos, nem tudok leállni a befőzéssel! Pedig tele van az összes polcom, már nem is tudok hova pakolni. Mégis, időnként "szembe jön velem egy-egy kihagyhatatlan recept és akkor hajrá! Így jártam most hétvégén. Készült néhány üveg csípős chilei mártás és ez a szőlőzselé. Hát nem gyönyörű??? Na ugye, hogy nem lehet neki ellenállni! :) A receptet a Facebook befőzős csoportjában találtam és kisebb változtatásokkal valósítottam meg.

Hozzávalók: 1.5 kg rozé szőlő apróra félbevágva, 1 citrom feldarabolva, cukor (mennyiség lejjebb), 1/2 tk szegfűszeg
Szóval, én egy csomó plusz-munkát csináltam magamnak. Ugyanis nemcsak, hogy kettévágtam a szőlőszemeket, de ki is magoztam őket. Ez teljesen felesleges! A hátam beszakadni készült a végére... Szóval, a félbevágott szőlőt a citrommal együtt egy labasba tesszük, öntünk hozzá 3 dl vizet. Felforraljuk, majd fedő alatt, kis lángon főzzük kb. 40 percig. Amikor a gyümölcs megpuhult, szétnyomkodjuk (erre a krumplitörő tökéletes megoldás). Átszűrjük egy nagy edénybe egy sűrű szövésű szitán át. Nem szabad nyomkodni, mert zavaros lesz a zselé. A legpraktikusabb hagyni egy éjszakát csöpögni. Lemérjük a gyümölcslét. 5 dl léhez adunk 45 dkg cukrot. Szegfűszeget teszünk bele és felforraljuk. Forraljuk 5-10 percig, majd végezzünk dermedési próbát. Én itt tettem bele egy 2:1 zselésítőt, mert nem akart összeállni. Üvegekbe töltjük és dunsztoljuk.

2 megjegyzés:

  1. Húh ez aztán izgalmasan hangzik! Fincsi lehet! :)

    VálaszTörlés
  2. Az első éven én is magoztam, s akkor megfogadtam, hogy soha többet. Ki is hagytam egy pár évet, de tavaly megint nem tudtam ellenállni a kísértésnek. Legnagyobb meglepetésemre a gyümölcscentrifuga gyönyörűen elvégzi a munkát helyettem, még nyersen kipréseltem, majd bort is öntöttem hozzá. Töredék idő alatt készen van így!

    VálaszTörlés