2014. szeptember 27., szombat

Birsalmasajt

Szokatlanul sok birsalmám termett az idén a tanyán. Általában csak egy pár szemet szokott teremni, idén nem tudom mi lelte...  De én ennek nagyon örülök! :) Birsalmasajt készült belőle és még egy adag a hűtőben várja a sorsát. A birsalmasajt is olyan dolog, ami időnként, számomra érthetetlen módon nem sikerül. Most sem lett tökéletes, bár az íze nagyon finom.


Elkészíteni egyáltalán nem bonyolult. Megmostam a birsalmákat, felvágtam őket, magházukat kiszedtem és felkockáztam héjastul. Egy lábasba szórtam őket, annyi vízzel engedtem fel, amennyi épp ellepte. Tettem hozzá fahéj rudat és néhány szem szegfűszeget, majd puhára főztem. Nem kell neki sok idő! Amikor megpuhult, a fűszereket kidobtam belőle. Leszűrtem (van, aki megissza a levét, de óvatosan! Hashajtó!) A leszűrt gyümölcsöt botmixerrel összeturmixoltam. Lemértem. Kilónként 60-80 dkg cukrot adtam hozzá (elég édes volt a birsalmám, ezért nem kellett a 80 dkg). Állandó keverés mellett főzte. Vigyázni kell vele, mert nagyon szeret köpködni! :) Amikor már a fakanál nyomán látni lehet a lábas alját, akkor van készen. Hozzáöntöttem egy citrom átszűrt levét. Érdemes dermedési próbát csinálni (egy kis tányérra kicsöppenteni belőle és megvárni, hogy megdermedjen). Vízzel kiöblített szilikon formákba töltöttem - lehet őzgerinc formába is, de érdemes alá egy folpackot tenni, így sokkal szebben lehet kivenni a formából. Hagytam vagy 2 napig dermedni. Ekkor kiszedtem a formákból és rácson forgatva hagytam még száradni. A fiam szereti, ha van benne dió is. Idén elfelejtettem, de azt formába öntés előtt szoktam belekeverni. Ha majd kicsit még szárazabb lesz, kristálycukorban is megforgatom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése