2014. április 6., vasárnap

Orosz krémtorta a testvérem születésnapjára

Nagyobbik bátyám születésnapját ma ünnepeljük meg Édesapámnál. A kedvence az orosz krémtorta, így ezt készítettem neki. Ezen kívül orosz hússalátát is viszek, csak a stílusosság jegyében. :) És még elkészül kedvenc bloggerinámtól a tökmagos pogácsa is. Képeket majd még teszek fel, bár kis udvari fotósom ma dolgozik késő estig, így a képek nem lesznek olyan szépek, mintha ő csinálná őket... A torta egyáltalán nem bonyolult, sütés nélkül készült. Recept lejjebb:)




10 dkg mazsolát megmostam és beáztattam annyi rumba, amennyi ellepte. 1 tojássárgáját kikevertem 15 dkg cukorral és felöntöttem 1 dl tejjel, majd gőz fölött, állandóan kevergetve krémet főztem belőle. Tűzről lehúztam és még elkevertem 1 cs vaníliás cukorral is. Hagytam hűlni. Amikor már kihűlt, habosra kevertem 10 deka vajjal. Szigorúan vajjal és nem margarinnal! A mazsolát leszűrtem és az áztató rumot is a krémbe kevertem. 1 ek zselatint 1/2 dl hideg vízben simára kevertem, majd kevergetve fél percig főztem. Langyosra hűtve ezt is a krémbe szűrtem. 2.5 dl tejszínhabot (én cukrászhabot használtam) felvertem és az előzőekhez forgattam. Egy tortaformát kibéleltem sütőpapírral és vízzel kiöblítettem - így szépen lehetett a forma oldalához simítani a papírt. Aljára egy sor babapiskótát fektettem, cukrozott, apró kockákra vágott gyümölccsel és mazsolával megszórtam. Erre krémet simítottam, majd ismét babapiskóta, cukrozott gyümölcs, mazsola került. Ezt addig folytattam, amíg a hozzávalók kitartottak. A tetejét babapiskótával zártam. Éjszaka a hűtőben pihent, bár elvileg elég neki kb. 2 óra is. Ma reggel tálcára fordítottam, a papírt lehúztam róla. Újabb 2.5 dl cukrászhabot (tejszínt) felvertem, de tettem bele egy habfixálót is. Ezzel vontam be és díszítettem a tortát.

2 megjegyzés: