2014. február 2., vasárnap

Kávés macaron

Az utóbbi két próbálkozásom teljes kudarccal végződött. Nem tudok rájönni, hogy mitől függ, hogy egy macaron jól sikerül, vagy nem... Ennek már féltem nekiállni, de most sikerült! Viszem is Édesapámnak! :)
A recept alapvetően egyáltalán nem bonyolult...



Ugyanúgy csináltam a macaront, ahogy szoktam. Vagyis összeszitáltam 12,5 dkg darált mandulát 25 dkg porcukorral. Fontos a szitálás, hogy ne maradjanak benne apró mandula-szemcsék. Felvertem 125 g pihentetett tojásfehérjét (ez 3 tojásfehérjének felel meg) laza habbá, majd hozzáadtam fokozatosan 80 g kristálycukrot és 1 ek kakaóport. Keményre vertem, amíg csúcsokat vetett. Ekkor adtam hozzá a porcukros mandulát és egy spatulával, határozott mozdulatokkal összekevertem. Amikor már szép szalagot húz, ahogy kiemeljük belőle a spatulát, akkor jó. Szilikon habzsákba töltöttem és 50 Ft-os nagyságú köröket nyomtam kis távolságra egymástól. Nekem van macaron-sütőlapom, de simán megteszi a sütőpapír is. Hagytam száradni úgy 40 percig, ezalatt ereszt talpacskákat. A sütőt 160 fokra melegítettem elő. Betoltam a tepsit a középső rácsra és egy fakanállal kitámasztottam a sütő ajtaját. Kb. 15-20 perc alatt száradt meg. Meg szoktam kocogtatni a tetejét. Ha még nagyon mozdul a talpáról, akkor hagyom még egy-két percig. Amikor kész, kivettem és hagytam kihűlni. Így könnyedén lejön a sütőfelületről, míg ha melegen próbálom leszedni, akkor képes és otthagyja a talpacskáját.... Szóval, erre figyelni kell. Elkészítettem a kávés krémet. 2 dl tejszínbe beleütöttem 2 tojássárgáját, 3 tk cukrot, 3 tk lisztet, 1 púpos tk kakaót és 1 tk instant kávét. Jól összekevertem és habverővel addig főztem kevergetve kis lángon, amíg besűrűsödött. Amikor lehűlt, 5 dkg vajjal kihabosítottam. Ezzel a krémmel ragasztottam össze a kis francia csókocskákat! :)

5 megjegyzés:

  1. Nagyon jók lettek! Na végre ide sokkal könnyebb írni. A másikat nem igazán kedveltem...

    VálaszTörlés
  2. Gyönyörü :) Mindig csodálom többek között a macaronjaidat is :) Szép az uj blogod. Több a lehetöség, de én is néha kinlódok az enyémmel, jó lenne néha egy- két jó tanács nekem is. Üdv. Zsuzsa

    VálaszTörlés
  3. Gyönyörűek! És az új blog is! :)

    VálaszTörlés
  4. hát nemtom lehetne jobb is már bocs
    ja és mire el olvaso az egészet este lessz

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Akkor nagyon lassan olvasol! :) De tudod mit? Ne állj neki elkészíteni, mert megőszülsz! :D

      Törlés