2014. február 8., szombat

A világ szerintem legfinomabb túrós süteménye Erzsikétől

Erzsike, a férjem jobb keze volt az OTSH-ban. Ő sütötte rendszeresen ezt a süteményt és már akkor tudtam, hogy ezt meg kell tanulnom! A tésztájával most is megszenvedtem, mint minden alkalommal és ilyenkor nagyon csúnyákat mondok! :) De amikor elkészül és másnap felvágom, akkor az összes haragom elszáll. Mert ez a sütemény mindenért kárpótol! :)



A tésztához: 25 dkg liszt, 15 dkg porcukor, 2 tojás, 5 dkg vaj, 1/2 cs sütőpor, 1/2 cs szalalkáli
Ezt összegyúrjuk (én most kicsi lisztet még tettem hozzá, de elég nagyok voltak a tojások). 3 lapot sütünk belőle. Ezzel kínlódom a mai napig is a legtöbbet. Úgy csinálom, hogy tepsi méretűre vágok egy sütőpapírt és kézi nyújtóval arra nyújtom a tésztát. Nem túl könnyű, de meg lehet tanulni.:) És a második laphoz ugyanezt a papírt használom, mert még melegen lehúzom a tésztáról. A megsült tésztát egy rácson, vagy tálcán hagyom addig, amíg a többi is megsül. A harmadik lapot már nem a papíron szoktam sütni, hanem közvetlenül a tepsiben. Az én tepsim mérete kb. 20x30 cm.
Krém: 25 dkg porcukor, 25 dkg margarin, 50 dkg tehéntúró, 1 citrom reszelt héja, 2 cs vaníliás cukor.
Ezeket nagyon habosra kikeverjük és megtöltjük a lapokat. A felső lapra nem kenünk belőle. Egy napig állni hagyjuk, hogy megpuhuljon. Kockákra vágjuk és porcukorral meghintve tálaljuk.
Garantálom, hogy ilyen finomat nem sokszor ettetek!:)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése