2023. március 24., péntek

Vegán medvehagymás krém

 A lánykám vegán - ezt talán már többen tudjátok.

Sokszor megkínlódom vele, hogy "vegánul" is főzzek, amikor ő is jön haza és együtt a család. Őszintén szólva nem tudok azonosulni ezzel az étkezési renddel, de elfogadom. Sok kudarc is ért már, merthogy ez a fajta ételkészítés teljesen másfajta technikákat iegényel, mint a hagyományos konyha. Egyszer meg is kaptam a lányomtól - amikor épp nagyon nem sikerült azt hiszem a grill vegán hamburger, hogy azért nem sikerül, mert annyira elutasítom...

Hát, ez a vegán krém nagyon is sikerült! Annyira, hogy nem is csomagoltam be az összeset, mert ezt mi is örömmel megesszük! Hozzáteszem, egyre jobban megy a vegán-konyha, a fiam, aki pedig nagy húsevő, sokszor ismétlésre kér egy-egy vegán fogást, mert az annyira finom volt...

Szóval nem vegánoknak is ajánlom ezt a finom kréme, most úgyis a medvehagyma szezon dandárjában vagyunk!😘



Hozzávalók: 200 g kesudió, 2,5-3 dl növényi ital (rizs én most natúr szójaitalt használtam), 1 ek sörélesztőpehely, 1 ek rizsliszt, 2 ek repceétolaj, 25-30 gr medvehagyma 


A kesudiót 1 dl növényi itallal közepes hőfokon 6-8 percig főzöm. Hűtöm és botmixerrel krémessé alakítom, figyeld az állagát, és ha túl keménynek ítéled, adj hozzá folyadékot. Nekem kellett még kevés hozzá! (Könnyebb turmixolni, krémessé alakítani.) Kisebb edényben melegítem az olajat, a rizslisztet megfuttatom rajta. A tűzről leveszem, és folyamatosan kevergetve felöntöm a növényi itallal, hozzáadom sörélesztőt és sűrűre főzőm, hűlni hagyom majd a krémes kesudióhoz adom. A medvehagymát tisztítom, finomra aprítom, a krémet sózom, borsozom és összekeverem a hagymával.
Hűtöm és 5-6 órát állni hagyom így éri el azt az állagát, hogy kenhető legyen és megfelelően összeérjenek az ízek. Könnyen kenhető és krémes állagú másnapra.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése