2023. január 7., szombat

Perzsa csirkepörkölt

 Zűrös napom volt a péntek, de lassan kezdem megszokni, hogy január 6. általában zűrös. 

6 évvel ezelőtt ez a nap volt az, amikor a fiam lélekjelenléte kellett ahhoz, hogy én ma még blogot írjak. Újra kellett élesztenie engem és senki nem tudhatta akkor, hogy megmaradok-e, vagy ha igen, akkor milyen állapotban.

Azóta minden évben ezen a napon eljön hozzám, bár erről az eseményről soha nem beszélgetünk. Mivel ez egyfajta születésnap számomra, készültem is, elterveztem, hogy nagyon finom, különleges vacsorával várom. Aztán az élet úgy rendezte, hogy azért ennyire simán ne menjenek a dolgok, bár 6 évvel ezelőtti eseményhez egyáltalában nem fogahtó dolog történt. Ugyanis nem találtam a telefonomat. Hiába hívtam, kicsörgött, de semmi. A csirke már a tűzön volt, én meg egyre idegesebb voltam, hiszen ott tartunk, hogy az egész életünk szinte ehhez a kütyühöz van kötve... Beugrottam az autóba és átverekedve magam a városon, visszarohantam a kórházba, ahol dolgozom, mert feltételeztem, hogy csak ott hagyhattam. Minden helyiségbe bementem, telefon sehol. Egyre idegesebben, a délutáni csúcsban araszoltam hazafelé. Egyszerűen nem tudtam felidézni, mikor használtam utoljára. Hazaértem nem kicsit feldúlva, férjem mondta, hogy a fiam telefonált, hogy a telefonom megvan! Mondom: azt ő honnan tudná, napok óta nem volt itthon! Messengeren közben érkezett több üzenet is, hogy a telefonom bent maradt a munkahelyemen. Jó, de hol??? Ja! A csirke közben vajpuhára főtt! ✌

Megérkezett a fiam, szerintem azonnal látta, hogy elég rossz állapotban vagyok, Azonnal felrángatott, hogy irány vissza együtt a munkahelyemre, ha ott leszünk, majd csörget és meglesz az! 

Száz szónak is egy vége, visszarobogtunk újra keresztül a városon, a telefon persze meglett - nem is tudom, hogy nem vettem észre, amikor először bent voltam érte. (Öregszem, pont!)

És utána itthon nekiálltunk és megettük ezt a bombasztikus finom csirkét. Dzsudit barátnőmnek köszönöm újfent a receptet!💓


Khoresh morgh nardooni - avagy a perzsa csirkepörkölt

2 csirkecombot daraboltam, majd a következő pácban hagytam félórát állni: 1púpos tk kurkuma, 1 tk só, 1 tk bors, 1 tk fokhagymapor, kevés olaj. Szilikon ecsettel alaposan átkentem a csirke darabokat. 1 gránátalmát kimagoztam. A bepácolt húsdarabokat kevés olajon egy-két percig oldalanként szép barnára pirítottam. Kivettem őket egy tányérra. 3 közepes fej hagymát felkockáztam, a maradék olajon feltettem pirulni. Ha kell, öntsünk még olajat hozzá. 3 zúzott fokhagyma gerezddel pirítottam tovább. 3 ek paradicsompürét adtam hozzá. 3-4 ek gránátalma szirupot kevertem bele, megszórtam még egy kis kurkumával, sóztam, borsoztam. Felöntöttem 250 ml gránátalma lével. Ekkor egy kellemesen sűrű szószt kaptam, ha kell, fel lehet még önteni pici vízzel. Nekem nem kellett. A húsdarabokat beleforgattam a szószba, csepegtettem az ételre még kevés gránátalma szirupot. Fedő alatt, lassú tűzön készre főztem. Az utolsó 10 percben belekevertem a gránátalma magokat. Rizzsel tálaltam.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése