2023. január 7., szombat

Ír káposztás kocka

 Fiammal töltöttük a szombatot, mentünk a tanyára, a karácsonyfa kellékeit vittük le, hogy most egy évet jra ott pihenjenek. Minden évben szomorú, amikor dobozba kerülnek. Utána kirándultunk egy picit, megnéztük Nadapon az ősszint-jelet, amit évek óta meg akartam nézni. Cica eljött, meglátogatott! Öregszik ő is, de a szerelem köztünk a régi lánggal ég!

Nadapon megyünk mindig keresztül, de még soha nem kanyarodtam le, hogy megnézzem. Csoda napsütés volt. Az ősszint-jel alapvetően semmi különös, de a környezete mesés.

Amikor hazaértem, gyorsan megcsináltam ezt a káposztás tésztát, ami nem édeskáposztából, hanem kelkáposztából készül. Sejtettem, hogy siker lesz, de, hogy ekkora, arra nem gondoltam. ismerősömtől "loptam" a receptet és persze ebből is lesz sok-sok ismétlés!


Ír káposztás tészta

Hozzávalók: 1 kg (2x2 cm) kockára vágott kelkáposzta, 10 dkg bacon vékony szeletre vágva, kisütve, 1 fej kockára vágott hagyma, 4 dl tejföl vagy tejszín, bors,- só ízlés szerint, ½ kg kifőtt kockatészta.

A hagymát a kisült zsíron ledinszteljük, hozzápirítjuk a káposztát, beleforgatjuk a tejfölt, sózzuk, borsozzuk, végül a kifőtt tésztát. Sütőtálba simítjuk és pirosra sütjük, savanyúsággal tálaljuk.  Nem veti meg a jófajta Ír sört!








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése