2021. november 12., péntek

Omlós vajkaramella

 Millió receptet olvastam és mindegyik olyan egyszerűen tűnt!😌


Aztán jöttek sorban a próbálkozások. És MIND a kukában végezte... Úgy döntöttem, ehhez én tök hülye vagyok, de legalább annyira nem gazdag, hogy ennyi cukrot, vajat, tejszínt borítsak ki. Dzsudit barátnémhoz fordultam, aki küldött újabb receptet, hát újra nekifogtam. És igen, most teljes a siker! Ez a vajkaramella pont olyan, amilyet szerettem volna! 💓

Szép magas, könnyen szeletelhető és omlóóós! Holnap újabb adag készül - a lánykámnak.


Egy lábasba mérünk 500 g cukrot, 350 g cukrozott sűrített tejet (ez elvileg 2 tubus, csakhogy nem lehet sehol kapni! Így az Auchanban kapható orosz konzerv sűrített tejet vettem), 340 g tejet, 150 g kockákra vágott vajat és egy nagy csipet sót és nagyon alacsony lángon melegíteni kezdtem. persze ott álltam mellette, nehogy leégjen és időnként megkevertem. Csak egyszer mentem el mellőle, azonnal kifutott... Úgyhogy ne hagyjátok nagyon magára! Az eredeti recpt szerint 10-15 perc főzés kell neki, de ez nem igaz! Nálam legalább egy órát volt a lángon, mire szép világos karamellszínű lett és elég sűrű.


Ekkor lehúztam a tűzről és gép habverővel - alacsony fordulatszámmal - kb. 7 percig folyamatosan kevertem. Kicsit így visszahűlt és állítólag ez a titka, hogy omlós legyen.

Olajjal lekent, sütőpapírral bélelt szögletes formába öntöttem, tetejére apró sópelyhet szórtam és szobahőmérsékleten hagytam éjszakára. Ma kiborítottam és kockákra vágtam. 

Nem lehet abbahagyni!😁

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése