2021. július 14., szerda

"Csíkos lekvár" - sárgabarack málna dzsem

 Idáig egész jól megálltam, hogy befőzzek. Minden évben eldöntöm, hogy na aztán idén már tényleg nem! De egyszerűen nem tudok sokszor ellenállni, szembejön egy-egy érdekes recept és azt egyszerűen MUSZÁJ elkészíteni. Na meg a sárgabaracklekvárt minden évben, hiszen abból nem lehet eleget. Az eperlekváros vajas kalácsnak végképp nem lehet ellenállni... A sárgahúsú őszibaracknak szintén. ismerős? :) A gyümölcsnek viszont most olyan ára van, hogy egyszerűen megfizethetetlen! Így a felsoroltak idén mind elmaradtak. Kivéve ezt! :) Bár 1-1 kiló gyümölcsből csináltam, így sem olcsó sajnos elkészíteni...


1 kg sárgabarackot kimagoztam, apróra kockáztam. Felét botmixerrel pürésítettem. Az összes gyümölcsöt összekevertem 40 dkg cukorral, fél cs. pektinnel (10g). Nagy lángon felforraltam, picit lejjebb vettem a lángot, majd állandóan kevergetve még 5 percig főztem. A végén belekevertem 1 tk citromsavat és egy csipet Nátrium-benzoátot. 


A málna ugyanúgy készült, mint a barack, annyival felturbózva, hogy fél üveg vaníliakivonatot is adtam hozzá.

Ahogy elkészült a barack, azonnal félig megtöltöttem az előkészített üvegeket és bén hagytam őket, amíg elkészült a málnás réteg.

Ezt óvatosan a barack tetejére kanalaztam és most szépen kihűlnek. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése