2021. június 8., kedd

Karfiolbomba

 Ritkán főzök hét közben. Holnap viszont "hosszúba" leszek, ami azt jelenti, hogy reggel 7-től este 8-ig dolgozom. Muszáj ilyenkor valami ételt magammal vinni, mert nem győzném mindig a büfében megvenni, ha éhes vagyok. És, ha már nekiálltam ma, olyasmit akartam, amit előre láthatólag a férjem is szeret. És akkor jött szembe Limara megosztása erről a karfiolételről.

Nem hiszem, hogy Limara pékségét bárkinek is be kell mutatni, ám ha mégis, az oldalát ITT találod. Szerencsére nem "csak" a pékségben van otthon, hanem a konyha egész területén! Leírom szó szerint az ő receptjét és kiegészítem saját tapasztalataimmal.



Az egészben hagyott karfiolt sós, forrásban lévő vízbe engedem és újra forrástól számítva kb. 15 percig főzöm. Persze a főzési idő függ a nagyságától és attól is, hogy mennyire tömör a fej. Félkeményre legyen! Kiveszem és hagyom lecsepegni.
Közben a hagyományos módon elkészítem a darálthúst és megfőzöm a rizst, valamint készítek egy kis sajtmártást (besamel alapú) is, amit egy tojássárgájával dúsítok. 30 dkg hús, 10 dkg rizs elég egy adaghoz. A húst és a rizst összekeverem, adok hozzá pár kanál sajtmártást. A karfiolt kettévágom, a közepére halmozom a húst, majd a tetejére ültetem a karfiol felső részét. Leöntöm a maradék sajtmártással, megszórom bőven reszelt sajttal és 160 fokon, légkeveréssel kb. 30 perc alatt pirosra sütöm.

Nagyon fontos, hogy figyeljétek a karfiol főzési idejét! Az enyém túlfőtt, így nem is tudtam szépen kettévágni, próbáltam kicsit felépíteni, de nem sok sikerrel... Ezért nem is készült teljes fotó róla.

Ha nem ismeri valaki a sajtos besamelmártás receptjét, íme:

Hozzávalók: 2 ek vaj, 1 ek liszt, 5 dl tej, 5 dkg reszelt  sajt, 1csip só, 1 csip,bors, szerecsendió

A vajat felforrósítjuk, belekeverjük a lisztet, és lassú tűzön főzzük. Amikor habzik, belekeverjük a felforrósított tejet, hozzáadjuk a reszelt sajtot, majd 2-3 percig forraljuk. Végül sózzuk, borsozzuk és megszórjuk szerecsendióval.

Mivel - ahogy írtam - túlfőztem a karfiolt, nem is tudtam az összes tölteléket rápakolni, ezért köré tettem és azt is meglocsoltam a mártással és megszórtam reszelt sajttal. Finom lett, bár közel nem annyira látványos, mint Limaráé! :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése