2019. szeptember 1., vasárnap

Őszibarackbefőtt

A tanyán évszaktól függetlenül mindig jó és mindig élményteli... Tegnap reggel Cica "pót-anyja" Dóri szólt, hogy mennek ősziabarackot szedni "Szedd magad" akcióban, ha van kedvem, velük tarthatok. Hát, mit is lehet erre mondani? :) Bár már nem terveztem befőzést lecsón kívül, de ezeknek a barackoknak nem tudtam ellenállni. Székesfehérvár közelében, Csala községben van egy hatalmas területen sok-sok őszibarackfa. Fehér- és sárgahúsú, magva váló őszibarackokkal tele.A farm neve: Barackvirág farm. Jó szívvel ajánlom mindenkinek, Facebook-on is megtalálhatók.Én nem szedtem túl sokat, Dóri 20 kg-t tervezett szedni, aztán mire a leméréshez értünk, kiderült, hogy 50 kg-t sikerült szedniük.:)))) A szívem sajdult, ahogy visszanéztem a roskadozó fákra, de egyszerűen nem tudom már hova tenni a sok mindent... Na, majd jövőre! És lesz meggy, sárgabarack, szilva is!

Aztán tegnap még gyorsan el is készítettem belőle a befőttet.


A barackokat meghámoztam, kimagoztam és negyedleve citromos vízbe tettem. Amikor már mind elkészült, üvegekbe szedtem, a gerezdek közé szegfűszeget szórtam. Minden üvegbe tettem 4 ek cukrot és felöntöttem hideg vízzel kb. 3/4-ig. Nagy lábasba pakoltam, megint csak 3/4-ig felöntöttem vízzel és kigőzöltem. Forráastól számítva 15-20 percig gőzöltem és az edényben hagytam kihűlni.


Barackvirágfarm képekben:





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése