2015. augusztus 2., vasárnap

"Kicsi" lányom 26. születésnapja

Várnai Zseni: Úgy megnőttél, szinte félek
Amikor még piciny voltál,
olyan nagyon enyém voltál,
engem ettél, engem ittál
rám nevettél, nekem ríttál.
Mikor később nagyobb lettél,
mindig messzebb, messzebb mentél.
Először csak a kiskertbe,
aztán a nagy idegenbe.
Ha itt vagy is, csak elnézel,
akkor is nem engem nézel.
Nem anyádat, nem apádat,
valami más csillagtájat.
Úgy megnőttél, szinte félek,
már a válladig sem érek.
Alig-alig hihetem már,
hogy ölbéli bubám voltál.
Én voltam-e óriási,
vagy Te lehettél parányi?
Sosem voltál nehéz nekem,
nem éreztem gyöngeségem.
Melletted most kicsiny lettem,
ágaskodik hát a lelkem,
nőni akar, hogy elérjen,
homlokodig, hogy felérjen.
Húzol engem Te fölfelé,
mint a napfény maga felé,
fát, virágot, lombos ágat, -
fölemeled az anyádat.


A tanyán ünnepeltük meg a szülinapot. :)
Előételnek Rokforttal töltött barackok voltak:

 Krém: reszelt rokfort sajt, ugyanannyi vaj, zúzott fokhagyma, petrezselyemzöld, só, fehérbors, kevés tejföl
Mártás: görög joghurt, őrölt gyömbér, méz
Felezett őszibarack befőttet (vagy most friss, hámozott őszbarackot) tányérra teszünk és fagylalt adagolóval teszünk bele egy gombóc rokfort-krémet. (Rokfortot kikeverünk vajjal, durvára vágott dióval vagy pisztáciával és fokhagymával. Fűszerezzük) Áfonyalekvárral díszített joghurt mártással kínáljuk.

Utána Csirkeburger volt kéksajtmártással és aki kért, házi BBQ szósszal is nyakon önthette. :)

És a végén a Kisasszony kívánságára Nagymamám receptje alapján készült Rozalinda
Na, ezt a süteményt nem csinálom gyakran (akkor is a leányzó kedvéért), bár isteni sütemény, és mindenki kedvence. Csak sajnos nem túl egyszerű elkészíteni...
Krémhez: 7 tojássárgája, 3 ek cukor, 2 ek kakaópor, 3 ek főzött kávé, 2 szelet étcsokoládé, , 20 dkg vaj, 10 dkg darált mogyoró
Lapokhoz: 7 tojásfehérje, 35 dkg cukor, fél citrom leve
Először a krémet készítjük el: 7 tojássárgáját kikeverünk 3 evőkanál cukorral, 2 evőkanál kakaóporral, 3 evőkanál főzött kávéval és 2 szelet olvasztott csokoládéval, majd vízgőz fölött -folyamatosan keverve - besűrítjük. Hagyjuk kihűlni. Amikor teljesen kihűlt, akkor összekeverjük 20 dkg vajjal, amit előzőleg habosra kevertünk 10 dkg darált pörkölt mogyoróval. A *tészta* a macaront rendszeresen sütőknek gyerekjáték lesz. A 7 tojásfehérjét fél citrom levével és 35 dkg cukorral gőz fölött keményre verjük. Ezt a műveletet meg lehet spórolni úgy, hogy a 35 dkg cukorból néhány evőkanál vízzel sűrű szirupot főzünk, és a már majdnem kemény tojáshabba belecsurgatjuk, hűlésig verjük. Ha készen van ez a habcsók-alap, akkor tepsi hátán, vajazott, lisztezett sütőpapíron 3 lapot sütünk belőle, bár sokkal inkább szárítjuk 60-70 fokon, mint sütjük.  Ha minden kész, betöltjük a krémmel a lapokat, és kívülről is bevonjuk vele a tortát.

2 megjegyzés:

  1. Gratulálok a kislánynak, sok boldogságot kívánok. Neked is gratulálok a nagyszerű menühöz.

    VálaszTörlés
  2. Istenke éltesse sokáig a gyönyörű leányzót és a szépséges anyukáját is :)

    VálaszTörlés