2015. május 23., szombat

Fiókám születésnapja - második kör

Általában szeretem a ráérős hétvégéket, amikor finom reggelire is van idő. Erre a mostanira pedig különösen készültem. Kétfélét is csináltam. Az első: Spárgás melegszendvics (csak mert nem tudok betelni a spárgával).

Kiolvasztottam kb. 5 dkg szalonnát, amit előtte kis kockákra vágtam. 1 csokor zöld spárgát megtisztítottam, felkarikáztam és hozzáadtam a szalonnához. Kevergettem kb. 5-6 percig, majd ráöntöttem előzőleg sóval és borssal elhabart 4 tojást. Összesütöttem. Közben toast kenyeret pirítottam, rálapátoltam bőven a spárgás tojásból és betakartam egy szelet lapka sajttal. Pár percre betoltam a sütőbe, hogy ráolvadjon a sajt.

A másik finomság, Sajtos padlizsánkrém volt. Eredetileg Gruyére sajt kellett volna bele, de az egészségügyben nem fizetnek olyan jól... :P Így eidami ment helyette.

Ehhez 3 jókora padlizsánt felkarikáztam kb. 1-1.5 cm-es karikákra. Besóztam és szűrőbe tettem, hagytam lecsepegni. 3.5 dl olívaolajat felmelegítettem és úgy sütöttem meg benne a padlizsánkarikák mindkét oldalát, hogy elférjenek egymás mellett a tepsiben. Kb. négy részletben sütöttem ki őket. Papírtörlőre szedtem, majd tálba raktam, sóztam, borsoztam és hagytam kihűlni. Ekkor botmixerrel pépesítettem.  Fűszereztem még szerecsendióval és belekevertem kb. 8 dkg reszelt sajtot. 3 tojást habosra vertem. 1dl tejet és 1 dl tejszínt összemelegítettem és vékony sugárban csurgattam a tojásba, közben folyamatosan vertem. Kivajazott szuflé-formákba osztottam a krémet, tetejüket megszórtam még sajttal. Tepsibe állítottam a formákat, háromnegyedükig feltöltöttem forró vízzel és 180 fokos sütőbe toltam. Kb. 25 perc alatt meg is sültek. Friss bagettel kínáltam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése