2023. november 5., vasárnap

Diós-mézes kocka

 Borongós az idő, borongós a hangulatom. Igazán ez a sütemény sem javít rajta semmit, bár nagyon finom és szerintem nagyon szép is lett. Egy éjszaka kellett, amíg megpuhultak a lapok, de ma reggel már szépen szeletelhető.



Tészta: 600 g liszt, késhegynyi szódabikarbóna, 20 dkg porcukor, 5 ek méz, 4 ek zsír, 2 tojás, 4-5 ek tej
Krém: 4 dl tej, 3 tojás sárgája, 2 ek cukor, 2 ek gríz, 250 g vaj, 150 g porcukor, 20 dkg darált dió, fél dl rum, vagy 1 ü rum aroma, a tojások felvert habja


A tészta hozzávalóit összegyúrjuk, 5 részre osztjuk. 20x30 cm tepsi hátlapján vékony lapokat sütünk belőlük 180°C-os sütőben. (Nekem van egy nagyon lapos tepsim, sütőpapíron sütöttem)

4 dl tejet, a cukorral, a grízzel és a tojások sárgájával, állandó keverés mellett besűrítettem, majd hagytam kihűlni. A vajat habosra kevertem a porcukorral és a kihűlt krémet kanalanként habosítottam bele. A végén hozzáadtam a darált diót (kb. két maroknyit félretettem a tetejéhez), a rumaromát és a tojások felvert habját. Betöltöttem a lapokat úgy, hogy a tetejére is jusson. Megszórtam a félretett daált dióval és egy éjszakára hűtőbe tettem. Reggel recés késsel szeleteltem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése