2022. december 11., vasárnap

Csokiba és aprított pisztáciába mártott habcsók

 Már csak 1 hét van karácsonyig! És igen, ég a hamradik gyertya is, de most inkább ezt a kis hósipkára emlékeztető csudiságot mutatom...

A habcsók és én nem vagyunk túl jóban. Volt már, hogy sikerült, de többnyire kifog rajtam. Most nekiálltam, mert egyszerűen AKARTAM ilyen fehér szépségeket. És a kávsé-csokis talpacskák tompítják a habcsók édességét. Szerintem nagyon szép és finom sütike 💓

A rénszarvasfejet imitáló vágódeszka pedig szerelem volt az első látás előtti pillanatban 💕



Hozzávalók: 3 szobahőmérsékletű tojásfehérje, 18 dkg porcukor, 10 dkg étcsokoládé, fél dl presszókávé, 10 dkg aprított natúr pisztácia


A fehérjét kezdjük habbá verni. Mikor már habos, de még nem kemény, kanalanként adjuk hozzá a porcukrot úgy, hogy minden kanál után 1-1 percig verjük. Sütőpapírral bélelt tepsire sima csöves nyomózsákból kúpokat nyomunk. 150°C-ra előmelegített sütőbe toljuk 10 percre. Ekkor mérsékeljük a hőfokot 120°C-ra, további 20percet sütjük, majd kikapcsoljuk a sütőt, ajtaját résnyire nyitjuk, úgy hagyjuk kihűlni a habcsókokat. Ha teljesen kihűlt, könnyen leválasztható a sütőpapírról. Ha nem várjuk meg, akkor könnyen reped...
A csokit a kávéval olvasszuk össze, mártsuk meg benne a habcsókok talpát, majd nyomjuk aprított pisztáciába.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése