2022. május 8., vasárnap

Indiai csirkeszárnyak

 amik most combok lettek.

Nagyon jó barátságban volt a férjem, később én is Aczél Endrével, kíváló újságíró, televíziós műsorvezető volt. Már 4 éve, hogy elment közülünk, végtelen űrt hagyva maga után a műfajában.

Mari, a felesége kiválóan főz és ezt az indiai receptet tőle csentem :) Csirkeszárnyak most nem voltak itton, de csirkecombok igen. Nagyon finom párolt rizzsel és tzatziki salátával, aminek a receptjét kolléganőmtől/barátnőmtől kaptam. 💓


A csirekcombok húsát bevágtam egészen a csontig - egyrészt, hogy biztosan jól átsüljön, másrészt, hogy jól át tudja járni a pác.

1 ek curry, chilipehly, 1 ek őrölt koriander, 1/2 ek őrölt római kömény, 2 tk fahéj, 1/2 tk cayenne-bors, 1,5 ek olívaolaj, 2-3 ek joghurt

Ezeket jól összekeverjük és bepácoljuk a kicsit besózott combokat/szárnyakat. Nálam több, mint egy napig vártak a hűtőben. Enyhén kiolajzott serpenyőbe raktam őket, még egy picit meglocsoltam olívaolajjal és 180 °C-os sütőbe toltam, először lefedve, majd rá-grillezve.

A tzatzikihoz lereszeltem 1,5 kígyóuborkát a nagylyukú reszelőn. 2 kisebb pohár, vagy 1 nagy pohár görög joghurtba belenyomtan 3 gerezd fokhagymát. Megszórtam őrölt borssal és jó sok szárított kaporlevélle, és adtam még hozzá 1 nagy ek tejfölt, kevés cukrot.

Összeforgattam az uborkával és még megsóztam. Szerintem nem érdemes túl korán összeállítani, mert az uborkának az a tulajdonsága, hogy levet ereszt a sótól. És ez úgy finom, ha jó sűrű...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése