2014. október 19., vasárnap

Csülkös-körmös székelykáposzta

Már sokszor írtam, hogy vannak olyan étkek, amik nekem mindig sokkal jobban ízlenek máshol, mint ahogyan én főzöm meg őket. Ilyen pl. a lecsó, a körömpörkölt, a pacal és persze a székelykáposzta. Nem tudom, hogy miért nem lesz OLYAN, de nem. Most kaptam a Facebookon egy csülkös-körmös székelykáposzta receptet, gondoltam, megpróbálom. És VÉGRE ez olyan lett, ahogy szeretem! :) Kics udvari fotósom most sincs (és sajnos még jó darabig nem lesz), így a fotó csak olyan "mezei"...
Még a tálamra is nagyon büszke vagyok, most "vadásztam" őt is a Facebookon. Szeretem a Villeroy&Boch porcelánjait, ez is egy csodás darab! :)

A káposzta a következőképp készült: Felaprítottam 2 fej hagymát és két duci fokhagymát, majd olajon a kuktában megdinszteltem. Rádobtam egy felkockázott zöldpaprikát és egy szintén felkockázott paradicsomot. Megszórtam pirospaprikával, kevés őrölt borssal és sóval, majd rádobtam 1/2 kg felkockázott csont nélküli csülköt és 1/2 kg körmöt, kb. 20 dkg felkarikázott füstölt kolbászt és egy kis darabka szalonnabőrt.  Annyi vízzel öntöttem fel, ami épp csak ellepte, lezártam és elkezdtem főzni. Nem egészen egy óra alatt megpuhult. Ekkor kinyitottam a kuktát, hozzáadtam fél kiló savanyú káposztát (én sosem mosom ki!), kevés köménymagot és kevés csípős Piros Aranyat. Beleszórtam még egy nagy marék rizst is. Csak az biztonság kedvéért öntöttem még hozzá fél pohár vizet. Visszatettem a tűzre és jelzéstől számítva még kb. 20 percig főtt.

1 megjegyzés: